Super-Mimmi tar ny form – en pyrrhusseger?

Jag klagade i decembeK-Rauta Järvenpää Super-Mimmi ver2 cropr på K-Rauta Järvenpääs Super-Mimmi. Jag ser nu att de tagit mitt klagomål  med någon sorts allvar och gjort om sin maskot. Suck.

Men det värsta är att jag inte vet hur jag skall ställa mig till Super-Mimmi version 2.0. Huvudet med papiljotter ger mig precis samma vibbar som för en månad sedan, men kanske det bara är jag som läst för många av Genusfotografens artiklar om gapande kvinnor? Men det är kroppen som vållar mig problem. Den är i mitt tycke inte alls mera sexistisk än en genomsnitts amerikansk superhjälteserie. Fast jag ännu tycker den är helt stereotyp så om jag klagar på den här så måste jag klaga på typ 99% av alla ritade kvinnor i serier. Det är liksom en strid jag inte är färdig ta.

Till vänster ser ni Super-Mimmi före och efter sin transformation.

Det här inlägget postades i arg, Jämställdhet, Ugh, Bakpappa har talat! och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Super-Mimmi tar ny form – en pyrrhusseger?

  1. ser man på, hon har tagit på sig mer kläder nu när det varit kallare…

    • bakpappa skriver:

      Jo och så har hon gjort något konstigt med sina armar. De är varken riktigt symmetriska eller proportionella. Nåja proportionellt är väl inte så mycket annat heller, men lite artistisk frihet måste väl tillåtas?

Kommentera

