nVidia BSOpD

Jag har lidit av BSOpD (Black Screen Of petite(*) Death) sedan slutet av förra veckan. nVidia öppen källkod drivrutin för X11 är för långsam på mitt integrerade grafikkort för att vara användbar. nVidias egna stängda drivrutin är tillräckligt snabb, men den har gett mig svarta fönster. Knapparna finns nog där och programmet fungerar, men det är som om man var blind.

Googlande ledde mig till att nVidia erkänner problemet i vissa fall och det fanns diverse obskyra fixar för det. Det som ingen nämnde var att 64Mb tydligen inte är tillräckligt för att köra X11 med alla klockor och visslor. Jag ökade det i BIOSen. Jag säger nu att 256Mb should be enough for anybody.

(*) På det lilla, jag bara inte visar något åt dig sättet.

Detta inlägg publicerades i Googla själv!, it, linux, papper.fi-import och märktes , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar